הוט ספוט

לאחר הרגעת סבלו של הכלב נפנה לטפל בגורם הראשוני. הכלב יבדק לאיתור פרעושים וטפילים אחרים במידה וימצאו ינתן טיפול לקטילתם והפסקת הגירוי. חשוב לוודא כי הנכם מקפידים על פרוטוקול קפדני של טיפול נגד פרעושים. ההמלצה כיום היא לטפל בחומרים קוטלי פרעושים מדי חודש ובכלבים אשר פיתוחו בעבר אלרגיה לפרעושים אף לעיתים תכופות יותר כלומר פעם בשבועיים
אחד הגורמים הקשורים בדלקות עור הוא אלרגיה למזון. הרגלי ההאכלה של הכלב יבדקו מול הבעלים ותנתן הדרכה כיצד לבחור מזון איכותי לכלב
Hot spot
המאמר עודכן לאחרונה בתאריך 12/08/11
דלקת עור רטובה
Hot spot
הוט ספוט או דלקת עור רטובה היא בעיית עור נפוצה הפוגעת בכלבים מכל הגזעים ובעיקר בכלבים בעלי פרווה ארוכה ובכל עונות השנה.מדובר בדלקת עור הנגרמת בד"כ בגלל אלרגיה מסויימת אך בעיקר פוגעת בכלבים בעלי היסטוריה של אלרגיות.האלרגיות הנפוצות ביותר בכלב הם אלרגיות לפרעושים,למזון ואלרגיה אטופית.בכל מקרה של איבחון הוט ספוט יש לחפש ולאתר את הגורם הראשוני שגרם לדלקת העור.ההוט ספוט מופיע בצורת אקזמה רטובה בגדלים שונים מחיה לחיה,בדר"כ בצורה כללית עגולה מלווה בנשירת השיער במקום.העור מעובה, אדמדם, לח עד רטוב נפוח, מגורה וכואב למגע. דלקת עור זאת מחריפה עוד יותר בעקבות תגובת הכלב לכאבים ולגירוד.הכלב ילקק בצורה אובססיבית את האזור וינסה לנשוך אותו ובכך יחמיר מאוד את המצב. התלונה הנפוצה ביותר של הבעלים היא כי בבוקר כשהלכו לעבודה הכלב היה בסדר ובערב הופיע לו פצע גדול שהכלב מלקק ללא הפסקה. האזורים בהן האלרגיה תתפתח בדר"כ הם הצוואר בסיס הזנב צידיי הירכיים ודפנות בית החזה
טיפול

כאשר ניגש לטפל בהוט ספוט יש לטפל בשניי הבטים. בדלקת העור הרטובה המציקה לכלב כרגע ובגורם הראשוני  שיצר את הבעיה

הטיפול באקזמה במרפאה יכלול
גילוח אזור הדלקת וחשיפת שוליי האקזמה
ניקוי האזור במים פושרים וסבון
חיטוי האזור יעשה בדר"כ בפולידין
מתן סטרואידים ישקל ע"י הרופא על פי חומרת המצב
כיסוי אנטיביוטי ישקל ע"י הרופא המטפל על פי חומרת המצב
המשך הטיפול באקזמה בבית יכלול
טיפול ע"י הבעלים בבית למשך 10 ימים עד שבועיים
המשך חיטוי הפצע בפולידין לפי המלצת הרופא
המשך טיפול אנטיביוטי במידת הצורך לפי הנחיות הרופא המטפל

על מנת למנוע מהכלב ללקק את האזור דבר שיחמיר המצב ויעכב את ההחלמה יולבש לכלב קולר אליזבתני.
יש להשאיר את הקולר על הכלב עד להחלמה מלאה של האקזמה

מניעת השנות הבעיה בעתיד